IDC: Trei sferturi din tablete vandute sunt iPad

de: Alexandru Puiu
04 05. 2012

Chiar daca la sfarsitul anului trecut iPad-ul a inregistrat o scadere semnificativa de popularitate printre utilizatorii de tablete, pe primul trimestru din 2012 a devenit din nou evident ca Apple a facut o treaba foarte buna cu noul iPad. Dupa o perioada in care oamenii nu au mai fost atat de inclinati sa cheltuie bani, compania de cercetare IDC a ajuns la o concluzie care nu va soca pe foarte multi.

La nivel global, desi vanzarile de tablete si ebook reader-e s-au aflat in scadere, iPad-ul continua sa sfideze trendurile prezente in piata. Desi fata de ultimul trimestru din 2011 vanzarile au scazut cu un fabulos 34%, acestea s-au reflectat in 17,4 milioane dispozitive de acest gen comercializate. Tableta celor de la Apple a inregistrat de una singura 11,8 milioane de produse comercializate. Fata de anul trecut, noul iPad s-a reglat in timp.

Per ansamblu, IDC  a concluzionat ca din cele 17,4 milioane de tablete si eReader-ere, Apple a reprezentat 11,8 milioane de unitati prin iPad sau 68% din vanzari.

In ceea ce priveste popularitatea tabletelor cu Android, acestea nu trec printr-o perioada prea roz. In acest clasament real, pana si solutiile Samsung sau Amazon Kindle au inregistrat scaderi in vanzare, reflectandu-se in locurile 2 si 3 ca urmare a acestui trend. Pe locul 4 se afla Lenovo si pe 5 sunt produsele Barnes&Nobles.

Oricum, devine si mai evident ca trendul adoptiei unei tablete este incredibil la nivel global. Anunturile legate de lansarea primelor tablete cu Windows 8 pana la sfarsitul acestui an cu siguranta nu vor fi un motiv de incetinire.